Kategóriák

paypal

MPL_logo_miniPostaPont_logo_miniMOL_logo_mini

Óvja környezetét, kérjen újrahasznosított csomagolást!

További információért, kérjük, hívja a +(3630)1999-441 telefonszámot.

Antoine Louis Barye : Bika 36 cm

Termék kód: [1E165/Z65]

320.000 Ft
e-mail ajánlás
Hibátlan állapotú, nagy méretű jelzett francia bronz bika szobor márvány talapzaton.

A szobron jelzés:
A. LOUIS BARYE
8.99 kg
27.5 cm
17 cm
36 cm

Antoine-Louis Barye

Ugrás a navigációraUgrás a keresésre
Antoine-Louis Barye
Barye portréja ülő oroszlán Bonnat viaszmodelljével.jpg
Léon Bonnat portréja
Született 1795. szeptember 24
Meghalt 1875. június 25 (79 éves)
Oktatás École des Beaux Arts
Foglalkozása Szobrász
Szülő (k) Pierre és Marguerite Barye

Antoine-Louis Barye (1795. szeptember 24. - 1875. június 25.) romantikus francia szobrász , aki leghíresebb állatállóként , állatok szobrászaként végzett munkájáról Fia és tanítványa az ismert szobrász, Alfred Barye volt .

Életrajz 

Született Párizs, Franciaország , Barye kezdte pályafutását, mint egy ötvös , mint sok szobrászaival romantika . Először édesapja, Pierre alatt, 1810 körül pedig Guillaume-Mertin Biennais szobrásznál dolgozott , aki ötvös volt Napóleonnál. Miután 1816-ban Francois-Joseph Bosio szobrászművész és báró Antoine-Jean Gros festőművésznél tanult , 1818-ban felvették az École des Beaux-Arts-ra . De csak 1823-ban, Emile Fauconnier ötvösnél dolgozva fedezte fel igazi hajlandóságát a Jardin des Plantes állatainak figyelésével., intenzív tanulmányokat készít róluk ceruzarajzokban, amelyek összehasonlíthatók a Delacroix-szal , majd a szobrászatban modellezik őket kisebb vagy nagyobb méretben. [1]

1819-ben, amíg az École des Beaux-Arts-nál tanult, Barye Milo nevű medaliont faragott egy oroszlán által elfogyasztott Crotanáról , amelyben az oroszlán Milo bal combjába harap. Milo témája az iskola hivatalos témája volt az 1819-es medalionversenyen, ahol Barye megtisztelő elismerést kapott. c. 1820 Barye faragott Hercules a Erymanthean Vadkan , [2] ábrázoló Hercules „s negyedik Labor, ahol már, hogy rögzítse egy élő vaddisznó ettől a Mount Erymanthos . [1]

Herkules egy bikán ülve , 1830-as évek ( Nemzeti Múzeum , Varsó )

Barye nem kevésbé volt sikeres a szobrászatban, és kiválóan képviselte az állatokat a legismertebb hozzáállásukban. Barye bronzból faragta a Beretben szereplő fiatalember (1823) portré medaliont , valamint Richard Alapító portréját (1827), amelyben csak a fej és a nyak látható. Szobrozta a Poised Stag (1829) [3], egy sokkal nagyobb szobrot is, amelynek magassága 48 cm volt, és egyharmada életnagyságú volt. [1]  

Barye nem csak akarja, hogy ismert, mint a szobrász a kis bronz, azt akarta, hogy ismert, mint a Sculpteur statuaire (szobrász nagy szobrok). 1831-ben kiállított sokkal nagyobb szobrok, Tiger Devouring egy Gavial krokodil , [4] amely egy gipsz szobor 41 cm magas és 103 cm hosszú, és Lion zúzás egy kígyó , 138 cm magas és 178 cm hosszú, bronzból. [5] 1832-ben valóban elsajátította saját stílusát az Oroszlán kígyóval .

Theseus és a Minotaurusz , 1843 ( Baltimore Művészeti Múzeum )
Roger és Angelica a Hippogriffre állítva , 1846 ( Walters Art Museum )
Lapith egy kentaur ellen harcol , 1848
Török ló, 2. sz., Mintázott c. 1844 ( Walters Művészeti Múzeum )
Antoine-Louis Barye síremléke és mellszobra a Père Lachaise temetőben
Jaguar Nyúl megemésztése , 1850 ( Walters Művészeti Múzeum )

Bár Barye örökös küzdelmet folytat a hiány iránt, évről évre állatkísérleteket mutatott be, csodálatra méltó csoportokat, amelyek feltárják, hogy az igazi romantika szelleme és az antik szépség iránti érzelem ihlette, mint a Thémausban és a Minotauroszban ( 1843), [6] Roger és Angelica a Hippogriffről (1846), Lapitha és Centaur (1848), a Jaguar egy nyulat megemésztve (1850), és számos kisebb mű ma nagyon nagyra értékelt. [1] Ez utóbbi két művet az 1850-es párizsi szalonban állították ki Théophile Gautier okozta megfigyelni: "A természet puszta reprodukciója nem alkot művészetet; Barye súlyosbítja állati alattvalóit, leegyszerűsíti őket, idealizálja és stilizálja őket olyan merész, energikus és robusztus módon, amely a menagerie Michelangelo-jává teszi."

Példák a nagyobb mű tartalmazza a Lion az oszlop július amelynek gipszmodell öntötték 1839-ben, a különböző oroszlánok és tigrisek a kertekben a Tuileriák , és a négy csoport háború béke, Erő és Rend (1854) . [1]

Míg Barye a szobrászat terén remekelt, üzleti ismereteinek hiánya miatt gyakran szembesült pénzügyi terhekkel. 1848-ban csődöt kellett hirdetnie, és minden munkáját és formáját egy öntödének adták el. Az öntöde 1848-tól 1857-ig kezdett alsóbbrendű munkát végezni, és hírneve ez idő alatt szenvedett. [7] 1876-ban Barye készletéből a fennmaradó 125 modellt eladták a Ferdinand Barbedienne öntödének. [8] Az 1877-es Barbedienne katalógus az összes modellt bronzból, változó méretben kínálta, a Barbedienne öntvények pedig kiváló minőségűek voltak.

A hírnév csak később jött az életbe. 1854-ben a Természettudományi Múzeum rajzprofesszorává tették , 1868-ban az Académie des beaux-arts-ba választották. 1869 után nem készített új műveket. [1]

A Barye által hagyott csodálatra méltó alkotások tömege feljogosítja őt arra, hogy a francia állattenyésztő iskola egyik legnagyobb állatvilág-művészének tekintse , és olyan művészeti osztály finomítója, amely olyan férfiakat vonzott, mint Emmanuel Frémiet , Paul-Édouard Delabrièrre , Auguste Cain és Georges Gardet . [1]

párizsi Île Saint-Louis keleti csúcsán van egy nyilvános tér, amelyet neki szenteltek.