A művész munkásságát bemutató publikációk:
Magyar festők és grafikusok életrajzi lexikona I-II.
Grafikus és festő. A budapesti Képzőművészeti Főiskolán Rudnay Gyula tanítványa volt. Különösen mint plakátművész jelentős, emlékezetesek idegenforgalmi és politikai plakátjai. A régebbiek klasszicizmusa együtt járt egy kordában tartott romantikával, utóbb viszont uralkodóan előretört - a régebben is jelenvaló, de rejtett konstruktivitás. A Konecsni-plakát mindig korszerű, ennek a művészetnek mindig volt ereje, hogy kifejezési eszközeit a mondanivalójának alárendelje. Eleinte keveset festett, igazán 1949 után kezdett festészettel is foglalkozni. 1951-től számos olajfestménnyel és falképtervekkel szerepelt országos kiállításokon. A Kádár György festőművésszel együtt készített "Vihar előtt" című kompozíciója a II. Világháború utáni történelmi festészet jelentős vállalkozása. "II. Rákóczi Ferenc és Esze Tamás találkozása" (1953) c. képe a Magyar Nemzeti Galéria tulajdona. Az '50-es évek végétől mindinkább monumentális és dekoratív feladatokkal foglalkoztatták. Idegenforgalmi plakátjaival kétszer nyerte meg a Nemzetközi Idegenforgalmi Kongresszus arany vándorserlegét. 1934-ben Rómában, 1936-ban Luzernban. A Párizsi Világkiállításon (1927) Grand Prix-t kapott a nemzetközi Publicité Pavilonban kiállított plakátjaiért. 1939-ban 3 plakátjára Grand Prix-t kapott a milánói triennálén. Itthon Munkácsy-díjjal tüntették ki, elnyerte az Iparművészeti Társulat aranyérmét, az igen jelentős Köztársasági Érdemérem és a Munka Érdemérem arany fokozatának tulajdonosa. Kétszeres Kossuth-díjas művész. 1946-1955 között az Iparművészeti Főiskola, majd több éven át a Képzőművészeti Főiskola tanáraként működött. Számos műve került a Magyar Nemzeti Galériába, magyarországi és külföldi közgyűjteményekbe. (ML, MMR, FJ)
Magyar festők és grafikusok életrajzi lexikona I-II. Műgyűjtők és kereskedők kézikönyve
Grafikus és festő. A budapesti Képzőművészeti Főiskolán Rudnay Gyula növendéke volt. Különösen mint plakátművész jelentős, emlékezetesek idegenforgalmi és politikai plakátjai. 1949 után kezdett festészettel foglalkozni. 1951-től számos festménnyel, falképtervekkel szerepelt országos kiállításokon. A Kádár Györggyel közösen készített "Vihar előtt" c. kompozíciója a II. világháború utáni történelmi festészet jelentős vállalkozása. Rákóczi és Esze Tamás találkozása (1953) c. képe a MNG tulajdona. Az 50-es évek végétől mindinkább monumentális, dekoratív feladatok foglalkoztatták. Több mozaikot is készített. Számos díj és aranyérem tulajdonosa. Munkácsy-díjjal tüntették ki. Olasz- és francia Grand Prix-vel tüntették ki. Megkapta az Iparművészeti Társulat aranyérmét, a Köztársasági Érdemérem és a Munka Érdemérem arany fokozatának tulajdonosa. Kétszeres Kossuth-díjas. 1946-55 k. az Iparművészeti Főiskola, majd évekig a bp.-i Képzőművészeti Főiskola tanáraként működött. Realista periódusa után formanyelve átalakult, szürrealisztikus, non-figuratív elemek is megjelentek művészetében. (ML,MMR)
Magyar festők és grafikusok adattára
Festő, grafikus. Kossuth-díjas, érdemes művész, a modern magyar plakátművészet egyik jelentős mestere. Rudnay Gyulánál tanult. Az ötvenes években realista képeket festett. Több dekoratív mozaikja és sgrafittója került közintézménybe (Zalaegerszeg, MSZMP székház, Budapest, Fészek Klub stb., Szeged, Tisza Szálló étterme). Mint pedagógus is kiváló volt. A mai alkalmazott grafika fő képviselői zömmel az ő tanítványai. 1968-ban a Műcsarnokban rendeztek műveiből gyűjteményes kiállítást. A magyar nyelv története c. albuma 1972-ben jelent meg. - Irod.: Tölgyesi János: Konecsnyi György. Bp. 1971.
Művészeti lexikon I-IV.
Festő, grafikus, főiskolai tanár, Kossuth-díjas. 1927-31 között a Képzőművészeti Főiskolán Rudnay Gyula növendéke volt. Különösen mint plakátművész jelentős, emlékezetesek idegenforgalmi, majd a felszabadulás után politikai plakátjai. Több díjat és aranyérmet nyert. 1949 után kezdett festészettel foglalkozni és 1951 óta számos festménnyel, falképtervvel szerepel az országos tárlatokon. A Kádár Györggyel közösen készített Vihar előtt c. kompozíciója a felszabadulás utáni történelmi festészet jelentős vállalkozása. Rákóczi és Esze Tamás találkozása (1953) c. képe a Nemz. Gal. tulajdona. Az 50-es évek végétől mindinkább monumentális, dekoratív feladatokkal foglalkoztatták. Mozaikot is készít (Zalaegerszeg, MSZMP székháza). - Formanyelve átalakult, szürrealisztikus és non-figuratív elemek is megjelentek művészetében. Pedagógiai munkássága is jelentős.